Een wervende tekst schrijven heeft als doel om de bezoeker tot actie over te laten gaan. Dit kan in de vorm zijn van een vacature, oproep maar ook webshop teksten kunnen wervend geschreven worden. In dit artikel worden 10 tips gegeven waar je op moet letten bij het schrijven van wervende teksten.

  • De titel is de belangrijkste tag van de tekst

Een goede manier die je hiervoor kunt gebruiken is inspelen op de negativiteit van de bezoeker. Deze tactiek gebruiken kranten ook continu. De titels en koppen in een krant zijn van negatieve aard en zorgen ervoor dat je getriggerd worden om daadwerkelijk het gehele artikel gaat lezen. Vaak wordt de titel ook zo omschreven dat het net allemaal wat erger oogt dan dat het daadwerkelijk is.

  • De titel is de belangrijkste tag van de tekst

Maak gebruik van lijstjes. Het voordeel hiervan is dat er wit ruimtes zijn waardoor de bezoeker de tekst kan scannen en zelf kan kiezen wat hij/zij belangrijk vindt.

Wervende teksten schrijven is niet moeilijk

Al met al: deze twee punten kunnen je helpen bij het schrijven van wervende teksten en de bezoeker daadwerkelijk actie te laten ondernemen. Besteed daarnaast ook aandacht aan de usability van de website. Google gaat steeds meer waarde hechten aan het gedrag van de bezoeker. Blijkt dat de bezoeker hopt van het ene zoekresultaat naar het andere dan zal Google jouw website lager in de zoekresultaten plaatsen.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!
... ontvang elke twee weken de nieuwste blogs in je mailbox
Wij houden ook niet van SPAM. Je e-mailadres is veilig bij ons!

Wervende teksten schrijven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *