Een overtuigende tekst schrijven is helemaal niet zo moeilijk als de meeste mensen denken. Met onderstaande tips wordt het een stuk makkelijker om de aandacht van bezoekers te trekken, vast te houden en om te zetten in een verkoop. In onderstaand artikel worden diverse schrijftips aan u uitgelegd.

Schrijven voor internet

Mensen die op internet naar informatie zoeken zijn van nature lui. Wanneer u de lezer binnen enkele seconden niet kan overtuigen om verder te lezen zal de muis al snel naar het kruisje rechtsboven het scherm gaan (of linksboven voor MAC gebruikers).

Het schrijven voor het web houdt dus het volgende in:

  • Gebruik lijstjes: bulletpoints zijn overzichtelijk en daarnaast leest het lekker snel weg;
  • Gebruik witregels: het is niet erg als je een zin van 4 worden onderbreekt met wat witregels;
  • Aantrekkelijke koppen: trigger je lezers doormiddel van aantrekkelijke titels en HOOFDLETTERS.

Deze schrijftips kunt u toepassen bij het schrijven van de tekst. Zoals u wellicht ook wel heeft opgemerkt is een tekst iets meer dan alleen woorden. Wanneer het aantrekkelijk eruit ziet zullen, vooral de luie internet lezers, sneller een artikel lezen. En dat is natuurlijk wat je wilt…

Een perfect betoog schrijven doe je zo!

De opmaak van een artikel is in mijn ogen het belangrijkste aspect van het schrijven van artikelen. Je hebt de aandacht en de lezer wilt, blijkbaar, meer weten over het artikel wat jij schrijft. Nu je de aandacht hebt is het de kunst om de lezer te overtuigen. Je wilt natuurlijk dat de bezoeker actie onderneemt in de vorm van een product kopen, e-mail inschrijving of wat dan ook.

Maar wat is een betoog?

Door de principes van een betoog te volgen is het mogelijk om een bezoeker om een eenvoudige manier te overtuigen. Het belangrijkste bij het schrijven van een overtuigende tekst is het gebruik van argumenten. Het heeft geen enkele zin om lukraak informatie op te schrijven zonder grondig onderzoek te doen.

Opbouw van een artikel

De tekststructuur van een overtuigende tekst bestaat uit een:

  • Inleiding: hier introduceer je in enkele zinnen het probleem;
  • Middenstuk: hier behandelen je het probleem en de manier om het probleem daadwerkelijk op te lossen;
  • Conclusie: een resultaat van een oplossing dat het daadwerkelijk WERKT!

3 handige tips voor een overtuigende tekst

  1. Onderzoek voordat je gaat schrijven je doelgroep. Wie is het en wie niet?
  2. Spreek je doelgroep aan
  3. Werk met tips die direct toepasbaar zijn zoals beschreven in dit artikel
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!
... ontvang elke twee weken de nieuwste blogs in je mailbox
Wij houden ook niet van SPAM. Je e-mailadres is veilig bij ons!
Overtuigende tekst schrijven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *