Hele goede content zorgt ervoor dat je je bedrijf en/of jezelf op het internet “verkoopt”. Het schrijven van SEO content is daarin een belangrijke pijler. Het zo nu en dan plaatsen van relevante content zorgt ervoor dat je top-of-mind blijft bij je potentiële klanten. Om constant goede content te blijven schrijven en online te publiceren is een contentplan een handig hulpmiddel. In dit artikel zal ik meer informatie geven hoe je een contentplan opstelt en hoe je ervoor zorgt dat je het ook tot uitvoer brengt.

Wat is een contentplan?

Een contentplan is een document waarin staat over welke onderwerpen content geschreven moet worden. Om een contentplan te maken heb je inzicht nodig op welke zoekwoorden (en hoevaak) er op gezocht wordt. Het inzichtelijk maken van de zoekwoorden en zoekvolumes kan met behulp van een zoekwoord onderzoek. Hoe je een zoekwoord onderzoek uitvoert is hier te vinden.

Een tekstschrijver kan aan de hand van een contentplan aan de slag. Er is duidelijk welke primaire en secundaire zoekwoorden er verwerkt moeten worden. Wanneer de tekstschrijver een onderwerp heeft geschreven kan de status worden aangepast. Zo zie je in 1 oogopslag welke onderwerpen al geschreven zijn en voor welke onderwerpen nog teksten geschreven moet worden.

Waarom een contentplan?

Een contentplan geeft houvast en drukt je mt de neus op de feiten. Gaat het goed en heb je elke maand teksten inhoudelijk goede teksten laten schrijven of geschreven dan zie je dat. Je ziet daarentegen ook wanneer je achterblijft met het schrijven van de content. De “status” kolom is een belangrijke kolom binnen het content structuur document (contentplan).

 

 

 

 

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!
... ontvang elke twee weken de nieuwste blogs in je mailbox
Wij houden ook niet van SPAM. Je e-mailadres is veilig bij ons!
Contentplan: de backbone van een goede contentstrategie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *